29 October 2008

Teknologi Untuk Menipu Orang....ish2..

Leave a Comment
Assalamualaikum.. wa Bismillahirrahman nirahimm

sejak kebelakangan ni tak dinafikan bahawa teknologi memainkan peranan penting dalam kehidupan manusia. Ditambahkan lagi ngan teknologi ICT.Satu teknologi yang berkembang pesat di kalangan penduduk dunia pada masa kini,

Akan tetapi seiring dengan itu, permasalahan juga wujud daripada perkembangan teknologi ini kerana ia tidak mengariskan nilai syariah & akidah dalam pembangunan teknologi tersebut. Baru2 ni aku memang terkejut dengan apa yang diperolehi daripada emel. Punya la cek dan cek2 ..alhamdulillah mmg kesahihan tu mmg ade.

Ini tak lain dan tidak bukan ialah teknologi mencuri data menggunakan keyboard capture , kalo di ikutkkan logicnya mmg sukar dipercayai tapi percaya la. Dunia ini penuh dengan tipu daya maka,.orang akan berebut2 nak mengumpulkan kekayaan tanpa membataskan halal dan haram.

Oleh itu bila anda semua nak menggunakan PC di luar kawasan rumah anda terutamanya di cyber cafe. hotel2, maka anda WAJIB melihat serba rinkas pada wayar yang bersambung terus di antara keyboard ke CPU, Ini kerana ala tersebut berfungsi untuk mengumpulkan data apabila anda menaip di keyboard. Hal ini jua yang menyebabkan berlakunya gejala kecurian identiti yang membawa kepada kehilangan duit dari akaun secara online.

Hope anda semua dapat sebarkan maklumat ini kepada kawan2 ..

Wassalam , adios

0 Komen: