14 May 2009

Gaya Bahasa Itulah Identiti

1 comment

assalamualaikum,puan ainon,saya nak mintak tolong boleh,ada kerja kosong dak di pts?saya amat berminat bekerja di bahagian buku2.kalau ada kekosongan,boleh hubungi saya?saya amat berterima kasih,dah seharian saya cr kat online.tapi tak ada pun keje kosong,saya tak kisah sementara atau sepenuh masa,,harapnya,cuba dulu,saya boleh bertutur english,arab ckit2,saya lepasan matrik,tapi,ekonomi tak kuat.arwah ayah dah tak ada,jadi,sy nak kerja,itupun kalo ada,kalo tak,tak nape,saya view puan ainon je yg famous kalo cr keywords kedai buku,saya dah mintak spa kerja kat library,tapi susah gak nak dapat,cari kerja kat  tadika,tu pun tak ada.---annas----ini email saya,puan boleh reply kat cni yer.thanks.

Hmmm dimana yer silap nye? Apakah salah cikgu bahasa Melayu mengajar? Atau Cikgu Bahasa Melayu taktau mengajar ? Atau pelajar bukannya pergi belajar...semasa di sekolah atau kolej. Ini adalah sebahagian emel yang saya perolehi dari salah sebuah blog yang terkenal. 

kenapa isu ini saya ambil kira? Uiks..jangan dipandang isu ini isu picisan atau terpencil. Ini isu nasional. Kenapa? Disebabkan perkara yang demikian la graduan - graduan kita bagaikan tidak 'laku' dipasaran kerjaya. Ye.. itu sebabnya..

1 Komen:

is-nanie said...

dak tuh bg emel kat puan ainon cam bg kat kawan2 je...

kalo nak berurusan dgn org mengenai urusan rasmi, lg2 orang yg bukan generasi kita, kenala ayat yg sopan2 sket..


budak2 skrg nih... haaaaisssh...