01 November 2008

Kerja..kerja..dan Kerja...

Leave a Comment
assalamualaikum...

Bismillahirahmannirahim,,,,
Sepanjang mingggu di akhir tahun ini , banyak perkara yang perlu saya selesai. Yang pertama berkaitan ngan research saya iatu "Intelligent Mapping Management Using GIS Method" . Konsep inilah yg saya gunakan untuk membuat perisian iatu Uni Malaya Info atau singkatannya UM Info.

Penat sungguh nak wat slicing already data mapping. Alhamdulillah dengan bantuan manual software serta kak seri azrina (senior FSKTM) keja2 dapat dipermudahkan kerana ia melibatkan perubahan pada bahagian table . Dalam MapInfo Pro ... sume data2 dalam pemetaan di simpan dalam bentuk jadual @ table .

Tak cukup tu lagi...saya kena siapkan EEA System (projek freelance ) untuk Center of Product , Design and Manufacturing, jabatan kejuruteraan CAD CAM. Projek ini sebenarnya mudah je..tapi disebabkan saya menggunakan programming language C# tu yang menjadikan saya lebih berjiwa kacau kerana saya mendapati bahawa bahasa pengaturcaraan ini lebih kepada OOP . semacam java lak saya tgkkan kerana ia melibatkan class tertentu. Oleh itu , bagi sesiapa yang ingin menguasai C# saya sarankan , ia menguasai bahasa pengaturcaraan java not bahasa JAWA.




Insyallah minta dipermudahkan segala urusan ku dunia dan akhirat...amin. Thanks buat parent saya yg berada di Batu Pahat. Saya amat merindukan kalian semua,tpi pengorbanan perlu dilakukan utk mncari rezeki. Thanks gak buat kawan2 yang membantu serta mendoakan saya,

Adios , wassalamwarahmatullah.

0 Komen: