26 April 2008

24 jam..cukup kah?

Leave a Comment
Bila mana pensyarah bertanya kepada student kenapa lambat hantar assignment? jawapan femes ... sibuk la Dr. Tak cukup masa la Prof. macam2 alasan kalo dah namanya x siap assignment, Kita akan berusaha mencari 1juta macam alasan utk menjadi pertahanan kenapa mereka tak membuat assignment.

Itu student, bagaimana hal nya ngan mereka yang bekerja..mereka yang menjadi wakil rakyat.perdana menteri..presiden sebuah negara. Betulkan setiap orang di muka bumi ni allah berikan masa lebih daripada 24 jam? adakah ALLAH akan menambah 2 saat..1 saat tambahan dalam seharian? Jawapan nya yang logik ialah TIDAK..ALLAH tetap memberikan setiap hamba2Nya di muka bumi ini sehari 24 jam...tak kurang dan tidak lebih.Kucing ALLAH bg 24 jam..kambing...lembu ..tapir..semua sama jer.

Tapi kenapa kita mengeluh ..kita x cukup masa untuk menyempurnakan amanah yang dilaksanakan .jawapan yang paling tepat ialah pengurusan masa yang tidak sempurna, Bila mana manusia tidak menyusun masa dengan sempurna , maka mereka tidak akan menghasilkan produktiviti yang baik, Malah mereka juga gagal menjadi manusia yang baik. kerana terlalu sibuk mereka tak solat..kerana sibuk mereka tak jenguk parent di kampung. dan bermacam masalah akan timbul dalam hal ini.

Apakah yang anda faham masa terluang? Adakah masa tido dikira masa lapang @ terluang. Masa rehat adalah masa untuk menunaikan hak tubuh badan kita mendapat rehat.Masa itu hanya di gunakan untuk berehat sahaja...

Continue >>>

0 Komen: