17 January 2009

medan persaingan kampus makin teruk...apa nak jadi

Leave a Comment
assalamualaikum...

Teruk dan memalukan...itu la istilah yang saya leh ungkapkan setelah sekian lama,, tidak menukilkan idea2 kat sini. Apa da jadi pada mahasiswa sekarang? Baru2 ni tegempar seluruh negara di mana kepala khinzir beralaskan bendera PAS di tempatkan di dalam surau Akademik Pengajian Islam.

Isunya sekarang ..kenapa begitu biadap sehingga meletakkan najis bertahap berat tu dalam tempat yang suci. Hatta kalo dalam agama lain sekalipun...kalo sesuatu yang kotor diletakan dalam tempat ibadah akan menimbulkan kemarahan penganut agama tersebut.

Saya mmg penah alami masa belajar di kampus tersebut di mana dinding surau yang sama gak di lemparkan dengan sos. Kenapa jadi macam ni...?? Bukankah anda sebagai bijak pandai menjadi rujukan masyarakat tp kini menjadi bahan bualan masyrakat dalam hal2 yg buruk. Kenapa tidak di adakan debat umum utk mempamirkan manifesto2 masing2. Bukankah dataran gazebo menjadi tumpuan ketika dahulu...menjadi ruang utk setiap calon memcanangkan idea masing2.

Ya Allah...hanya Kau tempat ku memohon keampunan.. Berikan hidayah kepada mereka2 yang telah mencemarkan kesucian rumah Mu ya Allah.

# untuk membaca berkenaan hal ini rujuk kepada URL dibawah
Malaysiakini
Mahasiswa KINI

0 Komen: