28 March 2008

Aku demam...

1 comment

Assalamualaikum...

Bismillahirahmannirahim....Fa biaiyi alaa hi rabbi kum tu kazziban..(Ar rahman : Quran Al Karim)
"nikmat tuhan kamu yang manakah telah kamu dustakan".

hai kawan2..bila aku tgk balik rujukan tafsir ar rahman untuk mendapatkan maksud ayat Quran yang berulang2 dalam surah Ar rahman...huhu...aku sedar bahawa terlalu banyak aku dustakan nikmat tuhan...Ya ALLAH..ampuni la dosa2 hambaMu yang lalai akan nikmat2 yang telah Kau kurniakan kepada ku.

semalam (27 -Mac - 2008). Allah telah memberikan aku nikmat 'demam'.Demam? Ye demam. Aku diserang demam sehingga sukar untuk kemana2.Kepala aku lak rase cam berdenyut2...migrain kut.Nak wat keja pun payah..Apa yang aku mampu lakukan hanya baring, Pagi tu pergi sarapan ngan housemate baik ku.Si Johan..or dikenali sebagai abg jay-jay (johan johari - JJ).Bila kitaorang sampai kat mamak Mapley..kat SS14, aku juz amik nasik lemak ngan roti canai.Alhamdulillah,..nasi lemak..tp roti suh abg JJ abis kan..sebab aku takdapat merasai nikmat..takde rase..sume tawar termasuk teh tarik..huhu..sekali ALLAH nikmat lidah baru aku nk teringat pasal DIA.

sampai kat umah aku wat keja sikit la..amik ubat batuk yang ade kat dalam peti ais...minum 2 sudu...pastu...aku terlelap..sampai kul 350 petang...aiseymen...solat zohor miss utk jemaah da..bangun jap..pas zolat zohor ..aku rest2...jap..tapi badan cam tak larat nk gerak sangat...hampir2 tertido..tp orang kata tido pas asar tak elok...tapi ade logiknya sebab Rasulullah melarang umatnya utnuk tido after subuh and asar.....pas solat asar..aku masih leh godek coding utk cakePHP..perghh,,,controller lak ade masalah...tak cukup...aku semak2 kat PHP malaysia controller...

Alhamdulillah...maghrib dan isya' dapat berjemaah kat surau...syukurnya dapat berjemaah..rindu and miss to make solat in jemaah..rase x sedap hati kalo solat secara sorang2...hehehe..

1 Komen:

Anonymous said...

salam~
emm..baguslah klu kter msih ade xsdp hati klu solat jemaah tu...
cuma nak brkongsi ape yg kwn sy kter...apbl 1 masa kter tgk 1 maksiat tu..n hati kter dah x rse ape2 tu...baiklah risau...sbbnyer...tu tndnyer iman kter dah kurg...cth maksiat tu kat cni...cthnyer...tgk ppuan yg pakaiannya mcm xckup kain tu...so...tgk blik...apa kabar iman kter skrg eh?skdr tazkirah...utk diri sy jg...
wallahua'lam...