12 May 2008

kasih tanpa agreement..

Leave a Comment
Ayah Dan Ibu

Ayah dan ibu
Itulah permulaan kami
Dapatlah melihat bulan dan
Matahari
Ahai...

Yang dikurniakan dari Ilahi
Ahai...
Ayah dan ibu lah
Mesti dihormati

Ayah dan ibu
Wali dan juga keramat
Pada mereka kita beri hormat
Ahai...

Bagilah tunjuk ajar dan
Nasihat
Supaya hidup
Supaya hidup kita akan selamat
Allahyarham Sudirman Hj Arshad




Assalamualaikum..bismillahirahman nirahim

Tersentuh hatiku bila membaca doa untuk ayah dah ibu.sejak 2-3 hari ni hati saya tersentak.Tetiba saya teringat arwah ibu saya ngan mak (gelaran utk mak tiri saya). Allah telah menjemput arwah ibu saya seawal 7 tahun. Saya masih teringat lagi pesanan arwah umi yg terakhir utk saya berjaya dalam pelajaran, hasrat tu mmg saya akui sudah tercapai.Tapi jauh di sudut hati.Arwah umi mengharap sesuatu yang lebih dari anak2nya.

Org yang kedua ialah mak (mak tiri ku). Insan yang paling tabah penah wujud dalam hidupku.Tak sapa mampu lawan ketabahannya.Meskipun dia hanya seorang ibu tiri. Syukur sangat2. DIA maha pemberi. Tidak penah saya sangkakan beliau merupakan insan penganti yang terbaik kepada arwah umi.Dalam perjalanan hidup saya...macam2 dugaan ALLAH bg kat saya sekeluarga. Tapi mak mengajar erti sabar. Penah satu ketika hanya ade secawan beras tapi saya 3 beradik nak makan.Tp dia aulakan saya adik beradik. Saya tak dapat bayangkan ..begitu baiknya mak.

Begitu gak ngan ayah...insan yg paling tabah dalam hidupku.Penah ketika saya masih kecil.saya makan...tetiba saya terlupa bahagian lauk utk ayah yg akan balik keja. Ayah pun nak makan malam tp lauk takde.Dia takbanyak cakap..amik nasi...kupas bawang merah ngan cili padi pastu makan bersama kicap.

ya ALLAH ampuni dosa2 ku...dosa kedua ibu bapa ku..dosa mak ku..jadikan aku anak yg soleh dunia dunia akhirat...kasihani dan berkati kasih sayang kepada nya sepertimana mereka mengasih ngan menyayangi ku di waktu kecil ..amiinn


0 Komen: